Wat werving in 2021 ons kan vertellen over 2022

ginafrallypower.nl

Nu we het einde van weer een pandemie jaar bereiken, voelen sommige dingen geruststellend normaal aan. In 2021 zagen we meer recruiters weer aan het werk gaan, goed herstellen van een uitdagend 2020 en zich voorbereiden op een zelfverzekerd herstel.

Voor ons is het een succesvol jaar geweest. De zaken floreren terwijl we blijven groeien en ons platform ontwikkelen om meer mensen te helpen leren en zich te ontwikkelen. Maar we hebben het hele jaar door ook enkele belangrijke trends opgemerkt: nieuwe uitdagingen en kansen waarvan we denken dat ze er in de nabije toekomst zullen zijn. Kijk ook eens op Paarsrecruitment.nl.

#1 het kandidaat-tekort duurt door

2021 kent als geen ander een kandidaten tekort. Onze klanten vertellen ons dat ze nog nooit zoiets hebben gezien.

Bij UK Recruiter hebben we drie belangrijke factoren voor dit tekort geïdentificeerd:

Toegenomen behoefte aan werkzekerheid in een onstabiele markt

Een golf van nieuwe startups van de beste kandidaten

Intense vraag en concurrentie voor groot talent

We verwachten dat dit tekort tot ver in 2022 zal voortduren, maar het is ook belangrijk om de kansen voor de allerbeste recruiters te overwegen.

Omdat klanten moeite hebben om de juiste mensen te vinden, aan te trekken en te behouden, is een capabele wervingspartner belangrijker dan ooit tevoren. Investeren in uw team, hun vaardigheden ontwikkelen en hen in staat stellen geweldig werk te leveren, blijft van vitaal belang.

#2 rookie recruiters zijn gevraagd

We hebben ook gezien dat meer van onze klanten mensen rekruteren die helemaal nieuw zijn in de rekruteringsindustrie. Dit is een effectieve manier om door te breken in een moeilijke markt waar de vraag naar ervaren recruiters ongekend hoog is.

Dit maakt natuurlijk ook de behoefte aan een goede onboarding, training en ontwikkeling nog groter.

We verwachten dat de online training voor recruiters in 2022 zal groeien. Het is doorgaans de beste balans tussen snelheid, betaalbaarheid en kwaliteit – een manier om nieuwe recruiters uit te rusten met de vaardigheden die ze nodig hebben, op een manier die sterk is afgestemd op hun bestaande kennis.

Onze geautomatiseerde leertrajecten helpen nieuwe recruiters door de basisprincipes te leiden – en onze enorme bibliotheek met inhoud betekent dat ze altijd dieper kunnen graven in de gebieden die voor jou belangrijk zijn.

#3 werkplekcultuur is voor altijd veranderd

In 2021 is eindelijk het einde gekomen van de traditionele werkplek. Velen hebben een terugkeer naar een fysiek kantoor uitgesteld. En waar mensen weer in dezelfde ruimte zijn, is dat vaak met nieuwe niveaus van flexibiliteit en mogelijkheden voor werken op afstand.

Onze verwachting is dat in 2022 meer recruiters de behoefte aan sociale connecties zullen beseffen, zelfs als mensen zich niet in dezelfde ruimte bevinden.

Online leren kan een effectieve manier zijn om mensen bij elkaar te brengen, hun kennis te delen of het gewoon tegen elkaar op te nemen in quizzen of trainingsklassementen. Het Juice-platform is al gebouwd om sociaal te zijn, maar dit is een gebied waarin we zullen blijven investeren.

onze veerkrachtige klanten vieren

Eind 2020 schreven we dat 2021 ‘waarschijnlijk geen instant terugkeer naar normaal zal brengen’. Nu, een jaar later en met het dreigende spook van nieuwe varianten, verwachten maar weinigen van ons dat het oude normaal ooit zal terugkeren.

Maar bovenal hebben de afgelopen twee jaar ons laten zien hoe veerkrachtig en flexibel de rekruteringsindustrie kan zijn. Onze klanten hebben manieren gevonden om te gedijen in uitdagende omstandigheden – en we zijn ervan overtuigd dat u hetzelfde zult doen, wat 2021 ons allemaal te wachten staat.