Eten & drinken

Dit zijn de trends op het gebied van noten voor 2022

Naast dat de keuze voor het eten van bepaalde noten een kwestie is van persoonlijke smaak zijn er ook zeker trends op het gebied van noten. Elke noot heeft natuurlijk een andere smaak en bevat weer andere vitaminen en mineralen. Twee soorten noten die in ieder geval zeker zijn aan te raden voor in 2022 zijn Lekkere paranoten en Lekkere cashewnoten. 

Waarom kiezen voor paranoten

Mocht je deze noten al kennen maar ze nog niet zo vaak eten dan is dit een goed moment om ze toch weer aan te gaan schaffen. Wanneer je nog minder bekend bent met deze noten dan is het al helemaal tijd om kennis te maken met deze noten in 2022. 

Paranoten komen je misschien iets minder bekend voor maar de kans is groot dat je al eens Lekkere paranoten hebt gegeten, deze noten zitten namelijk ook vaak verwerkt in notenmixen. De noten lijken heel erg op amandelen maar zijn net even wat zachter dan amandelen. Paranoten zijn een gezond tussendoortje doordat deze vitamine E en een aantal verschillende mineralen bevatten. 

Ook hebben deze Lekkere paranoten een relatief hoog eiwitgehalte, hierdoor zijn ze ook nog eens een hele goede toevoeging aan het dieet van vegetariërs en veganisten. Wat wel belangrijk is is om de noten bij een betrouwbare verkoper te kopen, op deze manier weet je zeker dat er geen onnodige toevoegingen zijn gedaan en dat de gekochte noten vers zijn. 

Waarom kiezen voor cashewnoten 

Een noot die de meeste mensen wel zullen kennen zijn Lekkere cashewnoten, deze worden vaak los gegeten maar zitten daarnaast ook vaak in notenmixen verwerkt. Er is een grote verscheidenheid aan manieren waarop Lekkere cashewnoten kunnen worden gegeten. Losse cashewnoten zijn namelijk verkrijgbaar in een gezouten en ongezouten variant en daarnaast heb je ook nog de keuze uit rauwe of gebrande noten. 

Je kunt de cashewnoten net als paranoten eten als een gezonde snack, de noten bevatten namelijk zowel vitamine K als vitamine B1 en mineralen zoals onder andere ijzer, zink en magnesium. Tenslotte kunnen cashewnoten ook in verschillende gerechten verwerkt worden, denk hierbij onder andere aan een salade of een rijstgerecht.