Vrije tijd

Het gebruik van een foam roller: een handleiding

foam roller gebruiken

De meeste hardlopers hebben tenminste gehoord van de foam roller, of zijn hem tegengekomen in een sportschool. Maar velen van ons – ikzelf inbegrepen – zijn een beetje dom als het gaat om het gebruik ervan. Hetzelfde geldt voor andere dingen die gunstig zijn voor het hardlopen, die niet echt betrekking hebben op het hardlopen zelf – zoals dynamische stretching, core work en oefeningen om de knie te richten en te versterken.

We zullen deze gebieden later in deze serie van trainingen bekijken om alles te targeten-maar-het-lopen. Maar laten we beginnen met het leren van de basis van de foam roller.

Waarom zoje je ze überhaupt gebruiken?

Foam rollers kunnen bij correct gebruik spanning en spanning tussen de spieren en de fascie (die de spier of spiergroep omringt) losmaken. Deze spanning of strakheid wordt meestal veroorzaakt door repeterende bewegingspatronen – dus uiteraard rennen, maar ook weerstandstraining of andere repeterende sporten/acties. Foam rolling en dynamische stretching kunnen helpen om de flexibiliteit en het bewegingsbereik te verbeteren en het risico op blessures te verminderen.

Het punt bij het afrollen van schuim is om jouw lichaamsgewicht te gebruiken – dus als een gebied echt pijn doet, ga er dan voorzichtig mee om en ondersteun een deel van jouw gewicht elders, met behulp van jouw armen. Je kunt meer “gewicht” toevoegen naarmate de spier ontspant. Met andere woorden, werk aan jouw eigen pijngrens!

Werkt het voor elke pijnlijke of gespannen spier?

Nou, niet noodzakelijkerwijs. Ze zeggen dat stretching beter is voor dit gebied – en een andere blog, Breakingmuscle.com is het daarmee eens en suggereert eigenlijk dat het contraproductief kan zijn. Maar veel mensen – fysio’s en lopers onder hen – zweren bij het, zodat het een verdeeldheid zaaiende kwestie in de schuim rollende wereld lijkt te zijn.

Gewicht verliezen met behulp van een foam roller

Gewichtsverlies is vaak een gênant onderwerp om te bespreken. Omdat er zoveel verschillende tips zijn, kan het moeilijk zijn om een techniek te vinden die voor je werkt. Als je de informatie gebruikt die je op het punt staat te lezen, zoje je geen probleem moeten hebben om kilo’s te verliezen en een gezond gewicht te behouden.

Een dagboek over calorieënverbruik is een goed idee als je wilt afvallen. Het dagboek zal je helpen om minder te eten en jouw voedsel verstandiger te kiezen. Terwijl je oefening nodig hebt, zal een gezond dieet je zeker helpen om gewicht te verliezen en dat verlies te behouden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *