Dat valt op!

Als je op een ludieke manier reclame wilt maken voor je bedrijf, dan kun je het beste een reboard laten bedrukken. Dit is gemaakt van stevig en stijf karton waardoor het alleen geschikt is om binnen te gebruiken. Je kunt het op een heleboel manieren inzetten, denk aan winkels en showrooms. Het materiaal is bovendien oersterk, licht van gewicht en milieuvriendelijk, omdat het recyclebaar is.

Waar ga je het paneel plaatsen?

Wil je het board na afloop als herinnering aan je muur hangen? Ook dit is heel eenvoudig te doen door gebruik te maken van dubbelzijdig tape of schroeven. Ook kun je een Reboard voet aanschaffen om het paneel vrij neer te kunnen zetten. Dit materiaal is niet waterbestendig maar kan wel beter tegen vocht dan andere soorten karton.

Karton als onderdeel van duurzaam zakendoen

Duurzaam ondernemen is de laatste jaren een hot topic, en hier wordt de manier van reclame maken, door reboard te gebruiken, ook in meegenomen. Als bedrijf wil je graag laten zien dat je duurzaam bezig bent om de (toekomstige) klanten tegemoet te komen. Het feit dat er kosten bespaard worden en aantrekkelijke subsidies liggen te wachten helpt ook mee.

De punten waar bedrijven op kunnen verduurzamen zijn:

  • Het opwekken en gebruiken van groene energie
  • De uitstoot van CO2 minimaliseren
  • Compensatie van de CO2 uitstoot
  • Het hergebruiken van restproducten
  • Het ontwikkelen van duurzame producten of diensten
  • Het creëren van bewustwording bij klanten en relaties

Waar te beginnen als bedrijf?

Consumenten zijn bereid om een hogere prijs te betalen voor producten of diensten van duurzame bedrijven. Maar welke veranderingen kun je nou doorvoeren om jouw bedrijf te verduurzamen?

  1. Schaf spaar of LED lampen aan en vervang apparaten die ‘af’ zijn door duurzame varianten.
  2. Scheidt het afval.
  3. Worden er veel zakelijke kilometers gemaakt? Overweeg dan elektrisch rijden.
  4. Ondersteun het gebruik van het OV en de fiets bij werknemers. Flexibele werktijden of thuiswerken steunt het milieu ook.
  5. Werk samen met lokale en duurzame partners.

Een stap verder

De focus ligt inmiddels op CO2 neutraal ondernemen, waarmee we bedoelen dat een bedrijf aan het eind van de streep geen CO2 uitstoot meer heeft. Er wordt naast de aangeboden diensten of producten ook gekeken naar inkoop, huisvesting, zakelijk reizen, distributie en communicatie. Om te veranderen is een goede eerste stap het controleren van het energieverbruik.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *