3 tips om jouw event een wauw-factor te geven

- test

Organiseer jij binnenkort een event en wil je ervoor zorgen dat deze onvergetelijk wordt voor jouw deelnemers? Focus dan niet alleen op een steengoed programma, maar zorg ook voor een perfecte beleving. Als je deze drie tips toepast, weet je zeker dat de mensen nog lang napraten over jouw event.

Beleving start vóór het event

Je hebt aan alle details gedacht voor het event, je draaiboek zit goed in elkaar en de de inhoud staat als een huis. Lekker bezig, maar onderschat de periode voor je event niet.

Wil je dat je gasten zich speciaal voelen? Stuur dan een ouderwetse uitnodigingskaart geheel in jouw huisstijl. Mensen verwachten tegenwoordig geen papieren uitnodiging meer. Door deze juist wél te sturen, val je op en toon je dat je extra waarde hecht aan de aanwezigheid van je gasten.

Hebben je gasten zich al aangemeld? Stuur ze dan een kaartje met de programmering en bedank ze nogmaals voor hun deelname. Zo zorg je ervoor dat je gasten weer enorm enthousiast zijn over het aankomende event. Deze kaart kun je natuurlijk laten opmaken door een designer, maar gelukkig zijn er ook meer budget-proof opties beschikbaar waar je zelf je kaart kunt ontwerpen, zoals blijkaartje.nl. Je kunt uit meer dan duizend sjablonen kiezen om zo jouw uitnodiging- of programmeringskaart op te maken.

Maak een totaalconcept

Kies voor een locatie met een wauw-factor. Wat dat is? Dat ligt aan jou! Zo zijn er prachtige kerken die gebruikt worden als eventlocatie. Of wat dacht je van een event op een varende boot? Er is veel mogelijk. Ga nog een stapje verder en kijk ook naar de andere onderdelen, zoals het eten en de ontvangst. Hoe worden mensen welkom geheten? Is er een balie? Of staat er al iemand van de organisatie klaar om mensen naar hun plek te begeleiden? Dat laatste zorgt ervoor dat de deelnemer zich speciaal voelt en sluit goed aan bij een indrukwekkende locatie.

Let ook op de details

Zorg ervoor dat de aankleding van de locatie aansluit op je branding en een beleving creëert. Door bijvoorbeeld buiten een haag van ballonnen te creëren waar je onderdoor loopt. Heb je servetten nodig? Probeer deze dan in jouw branding kleuren te vinden.

Geef de sprekers ook de opdracht om zich te kleden in jouw branding kleuren. Zo wordt jouw event een kloppend geheel van de uitnodiging tot aan de inhoud. Waardoor mensen nog lang zullen napraten over jouw bijzondere event.