Knallend van start in je nieuwe kantoor!

Heb je je nieuwe werkplek al gedoopt of ben je niet zo traditioneel? Hoe dan ook, hopelijk staat alles wat je nodig hebt om je business te runnen!

Ja, de essentiële zaken. Maar de rest komt later wel. Eerst het hoogst noodzakelijke en dat breiden we langzaam uit. Er is aanvankelijk nog geen haast. Toch?

Dat is een hele foute redenering. De ‘essentiële zaken’ zijn namelijk alle onderdelen die je nodig hebt om een dijk van een onderneming te voeren. Wat je absoluut níet wilt, is achter de feiten aanlopen. En daarnaar ben je hard op weg zodra je zo’n attitude aanneemt tegenover je eigen bedrijf nog wel!

Bovendien kun je flink van mening verschillen met de mensen onder je over wat wel en niet noodzakelijk zou zijn. Zodra jij vindt dat bepaalde tools en apparatuur nog wel eventjes kunnen wachten, kan iemand van je personeel erom staan te springen om zijn of haar taken uit te kunnen voeren. Gevolg kan zijn dat je werknemers boos weglopen. En neem ze dat ‘s kwalijk! Van hen ben je bovendien weer afhankelijk om je klanten tevreden te houden.

Dus, in een onderverdeling van drie partijen – jij, je personeel en je cliënten – geldt de regel: is één iemand ontevreden, dan geldt dat uiteindelijk voor iedereen! Kijk dan ook goed naar het lijstje dat we hebben samengesteld met essentiële zaken die minimaal aanwezig moeten zijn in jouw kantoor.

Let wel; onderstaande opsomming is niet onuitputtelijk en kan per bedrijfstak verschillen. Maar hopelijk raak je er toch enigszins door geïnspireerd.

Apparatuur

Laat er licht zijn! En ook genoeg, want in de herfst en winter is het natuurlijk zo donker. En schuift er een wolk voor de zon, dan is het best fijn dat er wat lampen in je plafond zitten.

Verder zullen veel ondernemingen waarschijnlijk computers nodig hebben; behoorlijk wat ook, afhankelijk van de branche. Dus ook monitoren, muizen, toetsenborden en tevens telefoons, printers en alles wat daarmee samenhangt. Modems, routers, etc.

Maar heb je ook al aan een elektronisch beveiligingssysteem nagedacht? Maak een grondige longlist en zie daarin niets over het hoofd! Doe eventueel navraag bij de mensen met wie je je onderneming hebt opgezet of zij nog aanvullingen hebben.

Meubilair

Je personeel en jij hebben verstelbare bureaus nodig om aan te werken. Tenzij een groot deel van hen in een magazijn staat. Maar zelfs dan moet er een inventaris worden bijgehouden en eventueel een kassa zijn geïmplementeerd. En dat alles moet ook op een ondergrond staan! En de mensen die meerdere uren achtereen zitten werk dienen te verrichten, moeten dat kunnen doen op een comfortabele bureaustoel die, net als hun werkblad zelf, volledig verstelbaar is. Zo kan de gebruiker (M/V) in een handomdraai zijn of haar favoriete zithouding vinden. Zet natuurlijk ook comfortabele stoelen en/of banken neer voor klanten die een moment geduld moeten uitoefenen voordat ze bij jou op audiëntie mogen.

Esthetiek

Wil je dat mensen het idee krijgen dat er een zekere mate van eenheid heerst op jouw kantoor? Straal die dan ook uit! Dat doe je door de kleuren van je huisstijl overal terug te laten komen. En je logo, natuurlijk. Mocht je reeds een gevestigde merknaam hebben, dan boezem je personeel én klanten extra vertrouwen in door te bevestigen dat ze op de goeie plek zijn.

Opbergruimte

Persoonlijke en waardevolle spullen moeten altijd een veilige opbergplek hebben. Daarom komt een lockerkast kopen voor jezelf en je personeelsleden heel goed van pas. Sla die ruim in, aangezien je werknemers komen en gaan en mettertijd flink in aantal kunnen toenemen! Uiteraard zijn ook andere soorten kasten om documenten, apparatuur en accessoires in op te bergen erg handig. Ze zijn zelfs onmisbaar voor het servies in de kantine.

Heel veel succes met het inrichten van je nieuwe bedrijf.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *